Medicinsk laser

AVANCERAD LJUSBEHANDLING FÖR HÄLSA OCH LÄKNING

Varför välja medicinsk laser?

Medicinsk laserbehandling är en modern och effektiv metod som använder ljusenergi för att stimulera läkning på cellnivå.

Det är en riskfri och smärtfri metod att behandla smärttillstånd, inflammationer och problem i muskler, senor, leder, m.m. Medicinsk laser sätter igång kroppens egen naturliga självläkning. Upptäck fördelarna med denna skonsamma och kraftfulla terapiform för att lindra smärta och främja helande.

Fördelar med laserterapi

• Smärtlindring: Minska smärta och inflammation för snabbare återhämtning.

• Förbättrad blodcirkulation: Främja ökad syre- och näringsförsörjning till skadade vävnader.

• Cellförnyelse: Stimulera kroppens naturliga läkningsprocess för långsiktiga resultat.

Vem kan dra nytta av laserterapi?

• Personer med kroniska smärttillstånd som ledvärk eller ryggsmärta.
  • Idrottare som vill påskynda läkningsprocessen och minska återhämtningsperioden.
  • De som söker skonsamma alternativ till traditionell smärtlindring.

Hur går behandlingen till?

Laserljuset kommer ut från ett handstycke, även kallat prob. Man håller då bara änden av proben i kontakt med hud mot det ställe som önskas behandlas. Beroende på lasertypen i fråga och vävnadstyp så tränger ljuset in olika djupt i vävnaden. Andra behandlingsfaktorer är hur djupt in problemet sitter eller hur stor yta man behandlar. Behandlingen är smärtfri.

Vid behandling av smärtproblem kan det ibland hända att smärtan kan öka efter 6 - 24 timmar efter en behandling. Detta beror på att laserljuset sätter igång läkningsprocesser. Det är bra om så sker för då vet man att patienten reagerar på behandlingen. Speciellt vid problem av mer kronisk natur kan denna smärta uppstå. Den brukar gå över efter ett antal timmar och ofta med mindre smärta än innan behandling.

Chiakliniken använder sig av avancerad medicinsk laserutrustning och expertis för att skapa skräddarsydda behandlingsplaner. Varje session är utformad för att möta dina specifika hälsomål.

Hur ofta och hur många gånger?

Man brukar behandla tätare i början (var 2:e - var 7:e dag) och sedan med allt längre intervall när läkningen kommer igång. En behandlingsomgång kan sträcka sig över 1 - 5 behandlingar beroende på patientens mottaglighet och på hur länge problemet funnits samt typen av problem. Kroniska problem kräver i regel fler behandlingar än akuta problem och skador. Akuta problem kan med fördel behandlas 1-2 gånger per dag i början.

Boka din tid redan idag

Ge din kropp fördelarna av avancerad laserterapi. Kontakta Chiakliniken idag för att boka din medicinska laserbehandling och ta det första steget mot en smärtfri och hälsosam framtid.

Boka via knappen till kliniken i Trelleborg. Det går också bra att ringa eller sms:a på 0709-90 54 90

För bokningar till Beddingehälsan i Beddingestrand - Ring eller sms:a på 0709-90 54 90