Mer om din fascia

Fakta om facscian

De senaste årens forskning visar att fascian har mycket större betydelse för hälsa, värk och smärta än vi tidigare trott.

• Fascia är ett nätverk av bindväv, utan början och slut, som omsluter allt i hela kroppen, från muskler och skelett, till organ och celler.
  • Fascian står för mer än en tredjedel av rörelseapparaten, här sitter de flesta av våra smärtreceptorer och nästan all kommunikation i kroppen går via fascian.
  • Om fascian blir skadad, klibbar ihop eller blir inflammerad får vi ont, svårt att röra på oss och vår förmåga att återhämta oss blir sämre.
  • Fascia påverkas bland annat av ålder, genetisk uppsättning, sjukdomar, medicinering, kost, social stress, sömn, luftföroreningar och psykologisk stress.

Boka din bindvävs | fasciabehandling idag

Frigör din kropp från spänningar och upplev en ny nivå av rörelsefrihet. Kontakta Chiakliniken idag för att boka din bindvävs/fasciabehandling. Din hälsa förtjänar det.

Boka via knappen till kliniken i Trelleborg. Det går också bra att ringa eller sms:a på 0709-90 54 90

För bokningar till Beddingehälsan i Beddingestrand - Ring eller sms:a på 0709-90 54 90