Bindvävs | Fasciabehandling

FRIGÖR DIN RÖRELSEPOTENTIAL

Varför bindvävs | fasciabehandling?

Lider du av smärta, stelhet eller inflammation trots att du har provat allt som finns inom de traditionella behandlingsmetoderna - men inte fått långvarigt resultat? Då är risken stor att du drabbats av ihopklistrad bindväv. Bindväven spelar en avgörande roll i kroppens struktur och rörelse. Ny forskning visar att bindväven har större påverkan på hälsa och välbefinnande än vi tidigare trodde.

Behandlingen riktar in sig på att lösa upp spänningar och förbättra flexibiliteten genom noggrann och skräddarsydd bindvävs/fasciabehandling.

Vem kan dra nytta av behandlingen?

• Individer med kroniska smärttillstånd.
  • Personer med rörelsebegränsningar eller stelhet.
  • Idrottare som vill förbättra prestanda och minska risken för skador.

Konkreta symptom på ihopklistrad fascia kan vara: smärta, stelhet, ilningar, kramper, celluliter, låsning i leder, förtjockad vävnad, kronisk inflammation, försämrat lymfsystem, sämre blodcirkulation, lätt för att få mjölksyra, "förtrångkostym"-känsla, försämrad kontakt med musklerna, minskat syre- och näringsupptag på cellnivå.

I Sverige har tiotusentals patienter fått hjälp med besvär som ryggvärk, nackproblem och tennisarmbåge.

Man skulle kunna hävda att alla som lever en modern livsstil med stillasittande arbete och näringsfattig mat skulle må bra av regelbunden fasciabehandling.

Fördelar med behandling:

• Ökad rörelsefrihet: Minska stelhet och förbättra din förmåga att röra dig smidigt.

• Smärtlindring: Lösa upp spänningar och reducera smärta för en mer bekväm vardag.

• Återställd balans: Främja kroppens naturliga balans och förbättra din övergripande hälsa.

Hur går behandlingen till?

Efter en noggrann bedömning skräddarsys en behandlingsplan som kan inkludera olika tekniker såsom djupvävnadsarbete, sträckningar och triggerpunktsbehandling.

Genom harmoniska pulseringar sätter maskinerna igång vågrörelser som sprids genom fascian så att stora områden kan behandlas på kort tid. Det ökar i sin tur avslappning, cirkulation och vätskeflöde vilket hjälper kroppen att läka sig själv.

Boka din bindvävs | fasciabehandling idag

Frigör din kropp från spänningar och upplev en ny nivå av rörelsefrihet. Kontakta Chiakliniken idag för att boka din bindvävs/fasciabehandling. Din hälsa förtjänar det.

Boka via knappen till kliniken i Trelleborg. Det går också bra att ringa eller sms:a på 0709-90 54 90

För bokningar till Beddingehälsan i Beddingestrand - Ring eller sms:a på 0709-90 54 90